Публічні закупівлі

ОБҐРУНТУВАННЯ

технічних та якісних характеристик закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі 

 

(оприлюднюється на виконання постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 1 «Ромашка» Сумської міської ради (далі – Замовник).

Назва предмета закупівлі:  ДК 021:2015 15110000-2 «М’ясо» (М’ясо свинини крупношматкове охолоджене, м’ясо яловичини дрібношматкове охолоджене, філе куряче охолоджене).

Обсяг закупівлі та місце надання послуг: обсяги обґрунтовуються відповідно планової потреби 2024 року для  Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 1 «Ромашка»  Сумської міської ради

Технічні, якісні та кількісні характеристики  предмета закупівлі 

Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-26-014655-a

№ з/п

Найменування товару

Кількість

Якісні характеристики товару

1.

М’ясо яловичини дрібношматкове, охолоджене

220 кг

М’ясо яловичини має бути охолодженим, не замороженим. М’якуш отриманий від спинної, поперекової, тазостегнової та лопаткової частин туш, зачищених від сухожилок і грубих поверхневих плівок, без кісток. Поверхня чиста, не завітрена, без ослизнювання. Повинен мати запах доброякісного м’яса, без стороннього запаху. Колір – від рожевого до червоного. По консистенції м’ясо повинно бути пружним та еластичним. Яловичина випускається у реалізацію з температурою в товщі від 0-6 С0. Яловичина повинна відповідати вимогам ДСТУ, ветеринарного законодавства та санітарно-епідеміологічним вимогам і нормам.

 

 Строк придатності до споживання товару повинен складати не менше, ніж 90% загального строку придатності до споживання. Товар повинен бути вітчизняного натурального походження та мати сертифікат якості.

2.

М’ясо свинини крупношматкове, охолоджене

220 кг

М’ясо свинини повинно бути охолодженим, не замороженим. М’якуш отриманий від шийно-підлопаткової частини туші, від корейки видовженої форми, з тазостегнової і лопаткової частин туші з видаленою сполучною тканиною, без кісток. Із зовнішньої сторони шар сала товщиною не більшою ніж 10 мм. Поверхня чиста, незавітрена, без ослизнювання, без бахромок, краї зарівняні. Глибина надрізів м’язової тканини не більша ніж 10 мм. Мати запах доброякісного м’яса, без стороннього запаху. Колір – від світло-рожевого до червоного. По консистенції м’ясо повинно бути пружним та еластичним.  Свинина повинна відповідати вимогам ДСТУ, ветеринарного законодавства та санітарно-епідеміологічним вимогам і нормам. Строк придатності до споживання товару повинен складати не менше, ніж 90% загального строку придатності до споживання. Товар повинен бути вітчизняного натурального походження та мати сертифікат якості.

3.

Філе куряче, охолоджене

600 кг

Філе куряче має бути охолодженим, не замороженим, вищого ґатунку. Зовнішній вигляд: жировий шар не повинен виступати за м’язову тканину більше ніж на                      10 мм., без згустків крові, з чистою та сухою  поверхнею, зовнішня поверхня суха, не завітрена. Колір від блідо-рожевого до рожевого. М’язи пружні, еластичні.  Філе повинне бути без кісток та хрящів, мати запах властивий доброякісному м’ясу птиці, без сторонніх запахів, поверхня не зволожена.  М’ясо повинно бути одержано від забою здорової птиці. Не допускається м’ясо не свіже,  яке не відповідає якості обробки, сильно деформоване. М’ясо повинно відповідати вимогам ДСТУ, ветеринарного законодавства та санітарно-епідеміологічним вимогам і нормам. 

 

Строк придатності до споживання товару повинен складати не менше, ніж 90% загального строку придатності до споживання. Товар повинен бути вітчизняного натурального походження та мати сертифікат якості.

Умови пакування та маркування продуктів повинні відповідати вимогам законів України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».  Упаковка,  без ознак талості та механічних пошкоджень, повинна відповідати ДСТУ та ТУ, містити етикетку із зазначенням дати виготовлення, пакування, терміну придатності та умов зберігання, а також наявність генно-модифікованих організмів, позначення, що ідентифікує партію, до якої належить такий харчовий продукт. Упаковка товару повинна забезпечувати захист і зберігання товару від пошкодження під час транспортування від місця завантаження до місця поставки (відвантаження). 

Технічні характеристики предмету закупівлі повинні відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, чинним нормативним документам, затвердженим у встановленому законодавством порядку та відповідати вимогам Законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР (із змінами), постанови КМУ «Про затвердження  норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 №305; Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 №2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів середньої освіти»; Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів»; Санітарних правил для підприємств громадського харчування (СанПин 42-123-5777-91), ДСТУ або ТУ, які діють на момент проведення процедури закупівлі.


Очікувана вартість закупівлі: 189400,00 гривень (Сто вісімдесят дев’ять тисяч чотириста гривень 00 копійок).

Очікувана вартість визначена відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Мінекономіки від 18.02.2020 №275. Метод, який застосовується для розрахунку відповідно до методики – метод порівняння ринкових цін. Це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. Розрахунок очікуваної вартості товарів, визначається як добуток очікуваної ціни за одиницю на кількість товару. 

 

Нормативно-правові акти, що формують підстави застосування процедури відкритих торгів з особливостями:

          1. Закон України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX в редакції зі змінами до Закону України “Про публічні закупівлі” та інших законодавчих актів України щодо здійснення оборонних та публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» №7163 від 14.03.2022 року, зокрема в частині дії пунктів 37-38 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону;

2. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».

3. Лист Мінекономіки України «Щодо особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 3323-04_70997-06 від 20.10.2022 року.


Обґрунтування технічних та якісних характеристик

предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної

вартості предмета закупівлі

1

Назва предмета закупівлі

код ДК 021:2015 – 454530000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №1 “Ромашка” Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, вул. Олександра Олеся, 3А) (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-10-31-008391-a).

2

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі

Технічне завдання сформоване з урахуванням робочого проекту «Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №1 “Ромашка” Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, вул. Олександра Олеся, 3А».

Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, відповідають технічним умовам та стандартам, передбаченим законодавством України, діючими на період виконання робіт. Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати Кошторисним нормам України, затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 01.11.2021№281, іншим нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, науково-проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів. Вартість робіт визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».

3

Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення

Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до затвердженого кошторису та наявної потреби у капітальному ремонті частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №1 “Ромашка” Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, вул. Олександра Олеся, 3А.

Обґрунтування очікуваної ціни закупівлі: розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно 

рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», з урахуванням проектно-кошторисної документації та Експертного звіту (позитивного) щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом 454530000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №1 “Ромашка” Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, вул. Олександра Олеся, 3А), затвердженого ТОВ «ЦЕНТР ЕКСПЕРТИЗИ». Очікувана вартість закупівлі становить 5 696 355,60 гривень з ПДВ.

Пунктом 14 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового жиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Постанова про особливості) визначено:

«Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону».

Законом не встановлено обов’язку замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (в т.ч. тимчасового кошторису). При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі замовники можуть виходити із планових вартісних показників (очікуваної вартості), потреби тощо.

Якщо закупівля здійснена з урахуванням планової потреби у товарах, роботах та послугах на рік, то на початку нового бюджетного року, навіть, за наявності тимчасового індивідуального кошторису замовник у договорах про закупівлю може зазначити суму договору відповідно до ціни тендерної пропозиції, яку визначено найбільш економічно вигідною за результатами аукціону або ціни пропозиції на переговорах (переговорна процедура) та взяти зобов’язання щодо оплати частини предмета закупівлі в межах доведеної суми, передбачивши умову щодо оплати залишку предмета закупівлі виключно за наявності коштів з постійним кошторисом. Таку позицію, висвітлено за листом інформаційного характеру Мінекономрозвитку України «Щодо планування закупівель» №3302-06/29640-06 від 14.09.2016 року.

Відтак, згідно статті 4 Закону: «Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі – річний план).

Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.

Закупівля здійснюється відповідно до річного плану».

Також Мінекономіки України оприлюднено на веб-сайті Prozorro Інфолист № 3304-04/54160-06 від 03.09.2020 року «ЩОДО ПЛАНУВАННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ» за посиланням https://infobox.prozorro.org/news-mert/shchodo-planuvannya-zakupivel-1

Вказаним листом Мінекономіки України підтвердило, що закупівля може відбуватись без наявного обсягу коштів на покриття потреби, керуючись документально засвідченим фактом потреби замовника в здійсненні такої закупівлі: «Таким чином, ураховуючи, що Закон не містить заборон щодо проведення закупівель до набрання чинності Закону про Державний бюджет України, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану підприємства, замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного року) розпочати закупівлю за відповідним предметом закупівлі.

Водночас при укладанні договору про закупівлю за результатом процедури розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково враховувати вимоги частини першої статті 23 БКУ та частини четвертої статті 48 БКУ, які забороняють взяття розпорядниками (одержувачами) бюджетних зобов’язань та здійснення платежів без відповідних бюджетних асигнувань, що в свою чергу надаються відповідно до встановлених бюджетних призначень.

Тому, в проекті договору про закупівлю та договорі про закупівлю замовнику необхідно передбачити відповідний порядок виникнення договірних зобов’язань в залежності від реального фінансування».

Вартість робіт визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».

ОБГРУНТУВАННЯ ПІДСТАВИ

 

для здійснення закупівлі відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених  постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178

  1. Найменування,місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб – підприємців та громадських формувань, його категорія:

  2. найменування замовника: Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 1 «Ромашка» Сумської міської ради;

  3. місцезнаходження замовника: 40030, вул. Олександра Олеся,3А, м. Суми;

  4. ідентифікаційний код замовника: 21113139;

  5. категорія замовника: юридична особа, одержувач бюджетних коштів.

  6. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): код ДК 021:2015 09320000-8 – «Пара,гаряча вода та пов’язана продукція (теплова енергія)»

  7. Вид закупівлі: закупівля без використання електронної системи.

  8. Очікувана вартість та обсяг закупівлі: загальна вартість903183,95 грн. (Дев’ятсот три тисячі сто вісімдесят три гривні 95 копійок) з ПДВ. Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період січень-грудень 2024 року в розмірі 265,408466 Гкал. 

  9. Підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель:

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України « Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) встановлено порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).

Відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів, робіт і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли, зокрема, роботи, товару чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

 

Частиною 1 статті 5 Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 року №1682-ІІІ встановлено,що діяльність з транспортування теплової енергії належить до сфери діяльності суб’єктів природних монополій.

Зведений перелік суб’єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формується національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, яких діють суб’єкти природних монополій національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.

Відповідно до Витягу зі зведеного переліку суб’єктів природних монополій станом на 31.12.2023 року, розміщеного за посиланням https://amcu.gov.ua Товариство з обмеженою відповідальністю «Сумитеплоенерго» є суб’єктом природних монополій виду господарської діяльності: Транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами.

Враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції з технічних причин закупівлі  теплової енергії, єдиний можливий постачальник теплової енергії є Товариство з обмеженою відповідальністю «Сумитеплоенерго».

Згідно вищевикладеного та з метою задоволення потреби на 2024 рік необхідно здійснити закупівлю теплової енергії шляхом укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель на підставі абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей.

За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до пункту 13 Особливостей, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.

Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді сканкопії цього файлу «Обґрунтування підстави».

             Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключень за Особливостями (документальне підтвердження):

               Витяг зі зведеного переліку суб’єктів природних монополій станом на 31.12.2023 року розміщеного за посиланням  https://amcu.gov.ua

 

Уповноважена особа                                                                                      Олена ГОНЧАРЕНКО